![]() XHost |
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
Clasele |
Total elevi |
Note |
||
7-8 |
8-9 |
9-10 |
||
I-IV |
110 |
- |
- |
110 |
V-VIII |
148 |
7 |
35 |
106 |
IX |
169 |
8 |
41 |
89 |
X |
159 |
7 |
53 |
99 |
XI |
177 |
1 |
|
110 |
XII |
187 |
3 |
37 |
147 |
Clasele |
Nr.total de absente |
Motivate |
Nemotivate |
IX |
1982 |
1336 |
646 |
X |
2514 |
1552 |
962 |
XI |
3191 |
1851 |
1340 |
XII |
4625 |
2887 |
1738 |
Clasele cu cele mai multe absențe:
|
Clasele cu cele mai puține absențe:
|
||||||||||||||||||||
Corigenți:
|
Burse acordate în anul școlar 2006 – 2007:
|
EXAMENE NAȚIONALE
Rezultatele Testelor Naționale:
Nr.elevi |
6 – 6.99 |
7 – 7.99 |
8 – 8.99 |
9 - 10 |
42 |
3 |
7 |
10 |
22 |
Rezultatele examenului de Bacalaureat:
Nr.elevi |
6 – 6.99 |
7 – 7.99 |
8 – 8.99 |
9 - 10 |
187 |
- |
10 |
72 |
115 |
REZULTATELE EXAMENULUI DE ATESTAT PROFESIONAL
![]() | Limba Engleză:
| ||||
![]() | Limba Franceză:
| ||||
![]() | Informatică:
|
Echipa managerială a școlii s-a preocupat de asigurarea unei încadrări cu personal didactic corespunzător planului de scolarizare astfel că au fost 68 cadre didactice titulare (gradul I -35, gradul II -7, Definitiv – 5, debutanți – 3, institutori – 3, plata cu ora – 14).
![]()
|
Pe grupe de vârstă situația a fost:
|
Personal didactic auxiliar – 15 persoane; personal nedidactic – 18 persoane.
Activitatea managerială a avut ca priorități: proiectarea activității, eficientizarea funcțională a procesului instructiv-educativ, coordonarea directă sau prin delegare responsabilă a unor activități, promovarea lucrului în echipă bazat pe implicare, angajare și responsabilizare.
În acest sens s-a urmărit abordarea ideii de schimbare, ca o necesitate interioară, individuală, organizațională. S-a dorit coordonarea mijlocită și nemijlocită a proiectelor, promovate de politicile educaționale și a Comisiilor de lucru ale liceului care valorizează domeniile funcționale de intervenție (managerială, curriculum, resurse umane, financiare și materiale, parteneriat comunitar etc.). Un obiectiv foarte important a fost organizarea, monitorizarea și evaluarea simulărilor pentru examenele naționale și concursuri (elevi, profesori). Sprijinul și consilierea acordate profesorilor, elevilor, părinților din liceul nostru pentru implementarea conceptului de calitate în educație s-a concretizat în organizarea de activități cu specific. S-a dorit și s-au elaborat proiecte locale care să vizeze multiplicarea experienței pozitive și a experienței de bună practică în managementul instituțional. Crearea condițiilor optime de siguranță și calitate a muncii pentru elevi și profesori a fost preocuparea de bază a activității manageriale.
Desfășurarea procesului de învățământ s-a făcut pe baza planurilor de învățământ și a programelor școlare aprobate de Ministerule Educației, Cercetării și Tineretului.
Absolvenții liceului constituie o sursă importantă de candidați pentru învățământul universitar și postliceal, dar si pentru învățământul universitar și postliceal, dar și pentru piața muncii.
ANALIZA SWOT – RESURSE UMANE |
|||||||||||||||||||||||||
Puncte tari:
|
Punte slabe:
|
||||||||||||||||||||||||
Oportunități:
|
Amenințări:
|
ANALIZA SWOT – RESURSE MATERIALE
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Puncte tari:
|
Punte slabe:
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Oportunități:
|
Amenințări:
|
ANALIZA SWOT – RESURSE FINANCIARE
|
|||||||||||||||||
Puncte tari:
|
Punte slabe:
|
||||||||||||||||
Oportunități:
|
Amenințări:
|
ANALIZA SWOT – RESURSE INFORMAȚIONALE
|
|||||||||||||||||||||||||
Puncte tari:
|
Punte slabe:
|
||||||||||||||||||||||||
Oportunități:
|
Amenințări:
|
ANALIZA SWOT – DEZVOLTARE RELAȚII COMUNITARE
|
|||||||||||||||||||||||||
Puncte tari:
|
Punte slabe:
|
||||||||||||||||||||||||
Oportunități:
|
Amenințări:
|
ASPECTE / DIMENSIUNI CALITATIVE ALE ÎNVĂȚĂMÂNTULUI ÎN LICEUL TEORETIC „MIHAI EMINESCU”
Ținând seama de faptul că principalul obiectiv al educației îl reprezintă asigurarea accesului egal și sporit la educația de bază, precum și la educația pe tot parcursul vieții, al tuturor cetățenilor, indiferent de apartenența socială, etnică, de gen, confesiune sau zonă de rezidență, M.E.C.T. a generalizat efectiv învățământul de 10 clase, realizând baza de date privind toți copiii care trebuie cuprinși în învățământ obligatoriu, dezvoltând și extinzând mediatorul școlar, ca interfață între școală și societate.
În acest sens școala noastră a desfașurat manifestări culturale, educaționale, științifice pentru a atrage cât mai mulți elevi și părinți, respectiv comunitatea în procesul de creștere a calității fenomenului educațional.
Astfel, activitatea cercului „Bucuriile Copilăriei” s-a desfașurat în zilele de vineri după amiaza, oferind elevilor participanți cadrul plăcut și organizat de a-și petrece timpul liber. Membrii cercului au participat la Festivalul Național de Muzică Folk – „Toamna Baladelor”-noiembrie 2007 obținând 2 premii I la categoria interpretare și creație soliști. Interpreții grupului au participat cu un moment artistic pentru filmarea realizată de televiziunea Călărași I – în cadrul Clubului „Number 1”. Aceeași elevi ai cercului (grupul Fluturașii) au pregătit proiectul Comenius Lingvistic „Europa prin cântecul franco-românesc” desfașurat în decembrie 2006 în Rivery, Franța și aprilie 2007 la Călărași.
La Concursul Județean Antidrog – creație muzicală s-au obținut premiul I la gimnaziu și premiul II la liceu, iar la dezvelirea plăcii comemorative primită de liceul nostru ca recompensă a activității realizate în plan european aceeași elevi au pregătit un moment artistic.
Trei elevi, membrii ai cercului au participat la un program de pregătire în domeniul artistic, au realizat un montaj de versuri și clipuri muzicale și au participat la realizarea filmului „Pădurea Albastră” – cu sprijinul TVRM și al compozitorului Dumitru Lupu. Proiectul a avut finanțare de 70% din partea Direcției de Tineret Călărași.
Pe parcursul întregului an școlar 2006-2007 programul activităților extrașcolare a debutat cu organizarea „Balului Bobocilor”, al serilor distractive, de tipul „Valentine’s Day”, a spectacolului aniversar „1 Decembrie” și a continuat cu participarea la activități de voluntariat în colaborare cu Agenția Antidrog, cu întâlniri pe teme „Antidrog” cu reprezentanți ai Centrului Antidrog în cadrul orelor de dirigenție și în afara orelor de curs. Elevii și profesorii au organizat excursii tematice de orientare școlară și de agrement. S-au derulat activități comunitare, de voluntariat (plantare de puieți), curățenie în jurul școlii și în cartier. S-au desfășurat concursuri pe teme:”Protecția consumatorului”, „Mesajul meu antidrog” și ecologie unde elevii au obținut premii importante. Vizitele organizate la muzeu, participarea elevilor la Festivalul Internațional „Hora Mare” sunt alte activități ce întregesc tabloul larg al activităților extrașcolare. „Lupta împotriva violenței și a fumatului” a fost și rămâne temă de actualitate în dezbaterile cu elevii la orele de dirigenție cu alte ocazii, în colaborarea diriginților cu familia și psihopedagogul școlar rămâne o permanență în școala noastră. Și în anul școlar trecut s-au organizat „Ziua liceului”, „Serbarea Clopoțelului” și „Balul adolescenților” acțiuni care au mobilizat întregul personal al școlii.
Un alt obiectiv l-a constituit asigurarea creșterii calității învățământului preuniversitar, în conformitate cu Ordonanța de urgență a Guvernului României nr.75-12.07.2005 privind asigurarea calității educației. Astfel s-a constituit Comisia pentru evaluare și asigurarea calității - cea care trebuia să măsoare dobândirea de către elevi a cunoștințelor, competențelor și aptitudinilor necesare cunoașterii societății, în conformitate cu indicatorii de performanță stabiliți de ARACIP. De asemenea, au fost proiectate și promovate sisteme moderne de evaluare a cunoștințelor și competențelor elevilor, de natură să asigure stimularea competiției și creșterea pregătirii elevilor. S-au realizat activități cu caracter interactiv, utilizându-se ca metodă: demonstrația, proiectul, simularea.
Dezvoltarea sistemului de formare continuă a personalului didactic și a managementului școlar s-a realizat prin construirea unei baze de date privind portofoliile acestora. Cadrele didactice au urmat cursuri de formare continuă, urmărind creșterea performanțelor didactice și dezvoltarea în carieră, participând la cursurile de perfecționare ale CCD, susținute de S.Cristea, O.Pâinișoară, E.Rafailă și S.Oprea în perioada decembrie 2006 – aprilie 2007.
Un alt obiectiv de care s-a ținut seama a fost reorganizarea rolurilor, a competențelor și a responsabilităților autorității locale și centrale în luarea deciziilor și alocarea resurselor necesare procesului de învățământ. Astfel, au fost respectate cu strictețe prevederile legale în privința colaborării cu autoritățile publice, centrale și locale, în luarea deciziilor privind alocarea resurselor.
S-au elaborat în acest sens proiecte de investiții, bugete de venituri și cheltuieli ale școlii noastre iar un reprezentant al autorității locale a făcut parte din Consiliul de Administrație.
De asemenea, am asigurat compatibilizarea sistemului de învățământ din școala noastră cu sisteme europene de educație și stimularea creșterii cooperării europene - prin participarea la proiectele educative, comunicări, simpozioane, realizând cd audio, filmări, excursii de documentare.
Analizând activitatea comisiilor metodice pe arii curriculare, constatăm că fiecare comisie sau grup de lucur și-a parcurs în mare parte calendarul acțiunilor propuse.
Astfel catedra de limba și literatura română și-a propus și realizat respectarea programei și a planificării, folosirea calculatorului la ore, obișnuirea elevilor – la limba latină de a crea slide-uri, pregătirea elevilor pentru participarea la olimpiade și efectuarea de ore suplimentare de pregătire pentru examenele finale (testele naționale, bacalureat); activitatea demonstrativă (modalități moderne de lucru în lumina noilor programe). Rezultatul participării la concursuri și olimpiade școlare s-au materializat în două medalii de argint la Concursul „Ion Barbu – Dan Barbilian”, 2 premii III, 2 mențiuni - la același concurs, iar la faza județeană, 1 premiu I, 3 premii II, 1 premiu III, 3 mențiuni. Au fost coordonate lucrări pentru sesiunea de comunicări științifice și participări la proiectul „Brâncuși 2007” precum și locul I câștigat de revista „Stirax” la faza județeană.
Profesorii comisiei de limbi moderne au desfășurat activitatea instructiv-educativă atât în școală cât și la nivel județean. Toți profesorii au participat la cursul de perfecționare pedagogică. Au fost elaborate programe de oferte pentru CDS, au fost alcătuite subiecte pentru olimpiadă (faza pe școală și faza locală), pentru proba de verificare a cunoștințelor de limbi moderne, clasa a IX-a, au coordonat activitățile de redactare și susținere a lucrărilor pentru atestatul de competență lingvistică (clasa a XII-a).
Procentul de promovabilitate la examenul de bac a fost de 100%, mediile la proba orală situându-se între 9 și 10, iar la scris pentru clasa bilingvă între 7 și 9,80 lucru datorat abordării integrale a celor 100 variante de subiecte și a simulării la proba orală. Profesorii catedrei au pregătit elevi pentru olimpiadele școlare la nivel de școală, municipiu, județ și fază națională. Rezultatele obținute: la faza județeană – 2 premii I, 2 premii II și o mențiune, iar la faza națională o mențiune.
Activitatea profesorilor se completează cu participări la sesiunea de comunicări științifice unde s-a obținut premiul I și premiu special (lb.Engleză), premiul II, III și special (lb.Franceză), iar la concursurile „Cangurul lingvist” și „Winners” - premiul I.
În calitate de mentori profesori din catedră au coordonat practica pedagogică a unor studenți, iar aproximativ 30 elevi ai liceului au obținut certificat de competență lingvistică „Cambridge”.
Colectivul de profesori din aria curriculară matematica-informatică s-a preocupat de proiectarea și realizarea obiectivelor propuse, prin pregătirea elevilor din clasele terminale pentru susținerea examenelor naționale și participarea la concursuri și olimpiade școlare. Rezultatele obținute s-au materializat în o medalie de aur, două de argint și una de bronz la Concursul „Ion Barbu – Dan Barbilian” și 13 mențiuni – iar la olimpiada de matematică, faza județeană: 2 premii I, 2 premii II și 2 mențiuni. La disciplina informatică la olimpiada județeană s-au obținut 2 premii I și o mențiune. Rezultatele la atestatele profesionale de informatică au fost foarte bune mediile elevilor absolvenți situându-se între 9.40 și 10.00. Douăzeci dintre absolvenții noștri au obținut anul trecut permisul ECDL aceasta adăugând încă o oportunitate la palmaresul lor profesional (liceul este centru de testare ECDL).
Ca profesori metodiști au continuat activitatea la nivel județean, la cererea I.S.J.
În cadrul ariei curriculare științele naturii și educație fizică, profesorii s-au întâlnit pe grupe de lucru stabilindu-și obiective specifice disciplinei. Au parcurs ritmic programa școlară, efectuând experimentele prevăzute în funcție de dotarea cabinetelor și laboratoarelor, iar acolo unde a fost cazul s-au folosit calculatorul și videoproiectorul. S-a asigurat o notare ritmică, s-au pregătit elevi pentru concursurile școlare. În cadrul cercurilor pedagogice s-au susținut lecții demonstrative. La olimpiada de biologie, faza județeană s-au obținut 1 premiu I, 1 premiu II și 1 premiu III, iar eleva Barbu Mariana a obținut medalia de argint – faza internațională. Profesorii de biologie au coordonat activitățile elevilor la proiectul „Eco-școala” 3 premii (I,II,III) și un loc III la concursul național „Științele Pământului” – faza județeană și participare la faza națională.
Principalele obiective stabilite la nivelul comisiei metodice „Om și societate - arte” s-au concretizat în personalizarea ofertei educaționale, monitorizarea elaborării proiectării didactice, creșterea eficienței activităților didactice, utilizarea de strategii activ-participative, susținerea testelor predictive și interpretarea rezultatelor.
În cadrul comisiei s-au valorizat experiențele pozitive, s-au susținut activitățile formative, s-a participat la programe de perfecționare individuale și colective. Datorită realizării unui program susținut de pregătire suplimentară a elevilor pentru examenele naționale s-au obținut medii de peste 8,50 la examenul de bacalaureat. Activitatea comisiei a fost completată cu susținerea de materiale, referate și dezbateri pe teme de interes comun.
Comisia învățătorilor. Analiza activității metodice a învățătorilor din școala noastră, scoate în evidență o paletă largă de acțiuni întreprinse, atât la nivel de școală cât și în cadrul Cercului pedagogic județean. S-au susținut lecții demonstrative (matematică, abilități practice, educație muzicală) ce au pus în valoare talentul și dăruirea doamnelor învățătoare și existența unor strategii de lucru specifice colectivelor de elevi.
Copiii din clasele I-IV au participat la concursuri județene, interjudețene și naționale obținând foarte multe premii și mențiuni:
![]() | Concursul național „Olimpicii cunoașterii” – 34 premii I (pe clase), |
![]() | Concursul Winwrs – 10 premii I, |
![]() | „Micul matematician” – 21 premii I, |
![]() | Concursul național „Zâmbiți, vă rog!” – 9 premii I, |
![]() | Concursul interjudețean de matematică „Sfântul Andrei” – 3 premii I, |
![]() | Concursul „Împreună pentru un mediu curat” – 2 premii I, |
![]() | Concursul „Kangourou” – premiul I pe țară, |
![]() | Concursul național de creație literară, Giurgiu – 1 premiu I. |
Activitatea școlară a fost completată prin desfășurarea de proiecte educaționale „Vizităm, geogragie învățăm”, „Să ne cunoaștem țara” prin participarea alături de elevi, la activitățile educative desfașurate de liceul nostru („1 Decembrie”, „8 Martie”, „Ziua liceului”, „Ziua absolventului” etc).
Activitatea în cadrul programului de asistență psihopedagogică s-a desfășurat atât prin consiliere individuală, cât și de grup,
pentru elevi, părinți, cadre didactice.
Făcând parte din echipa care a realizat și câștigat proiectul „Comunicarea interpersonală, de la necesitate la artă”, psihologul școlii a realizat un argument bine fundamentat, ceea ce a făcut să devină funcțional.
S-a lucrat în parteneriat cu CJAP, CPECA, Direcția de Asistență Socială și Protecție a Copilului în derularea unor acțiuni antitutun, antidrog, antialcool. Există la nivelul liceului un grup de elevi voluntari care s-au implicat activ în toate acțiunile chiar li pe timpul vacanței de vară.
Alte obiective importante ale activității de consiliere au fost evaluarea și monitorizarea elevilor cu risc comportamental, dezamorsarea conflictelor care s-au declanșat în școală.
S-a participat la ore de dirigenție prin susținerea de lecții cât și prin elaborarea și distribuirea de materiale informative necesare diriginților, insistându-se pe teme precum: autocunoașterea, învățarea școlară, dezvoltarea personală, creativitate, comunicare interpersonală, prevenirea și combaterea violenței în mediul școlar.
Prin toate activitățile instructiv-educative și cele specifice, s-a pus accentul pe formarea culturii generale, a unor aptitudini și atitudini specifice situațiilor concrete de aplicare a celor învățate, acordându-se o mai mare libertate de acțiune celui care învață.
Pentru anul școlar 2007-2008 ne propunem:
![]() | reparație capitală internat, |
![]() | cunfecționarea unui gard la strada principală, |
![]() | finalizarea reabilitării cantinei, |
![]() | continuarea dotării cabinetelor de biologie, fizică, chimie, |
![]() | modernizarea cabinetului de chimie, a cancelariei, secretariatului, contabilității, |
![]() | înființarea unui punct de documentare în școală, |
![]() | amenajarea și personalizarea holurilor liceului, |
![]() | amenajarea intrării în școală, |
![]() | funcționarea sistemului de securitate a liceului, |
![]() | înlocuirea ferestrelor de lemn cu unele de PVC în școală, |
![]() | înființarea stației de amplificare a școlii, |
![]() | achiziționarea de jaluzele pentru cabinete și laboratoare, |
![]() | modernizarea și dotarea cabinetelor de limba franceză și limba engleză, |
![]() | reamenajarea unui laborator de informatică mare în locul celor 2 laboratoare mici, |
![]() | achiziționarea de table, scaune, mese pentru cabinete și clasele primare. |