BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

Procesul Educational




 

 


 
Home
Procesul Educational
Activitati Extrascolare
Rezultate Concursuri
Profesorii
Elevii
Link-uri Utile
Galerie Foto


RAPORT PRIVIND STAREA SI CALITATEA INVATAMANTULUI DIN

LICEUL TEORETIC “MIHAI EMINESCU”

PENTRU AN SCOLAR 2006-2007



1.ANALIZA INSTITUȚIONALĂ


În această prezentare nu mi-am propus o analiză conceptuală amănunțită, nici descrieri aprofundate sau evaluări ale unor situații de fapt, ci o trecere în revistă a problemelor de educație și instruire din școală.

Am avut în vedere faptul că prin educație înseamnă să desfașori motivații sub semnul unor categorii morale, consiliindu-i pe elevi să ia distanță critică față de atitudinile și performanțele proprii, dezvoltându-le aptitudinea de a stabili contacte pozitive și de a analiza critic propriile prejudecăți.

Înainte de a transmite valori cognitive, profesorul transmite valori morale, și ei asistă pe elevi în însușirea acestora subliniind sentimente de satisfacție a reusitei, cooperării, respectului pentru realizări etc.

În anul școlar 2006-2007, Liceul Teoretic „Mihai Eminescu” a funcționat cu 35 clase la curs de zi, din care 5 clase învățământ primar (I-IV), 6 clase învățământ gimnazial și 24 clase liceu teoretic. Din totalul de 950 elevi înscriși, au promovat 947 elevi, iar 3 elevi au fost corigenți (2 la chimie și 1 la matematică) – în iulie, iar în august au promovat și aceștia mărind procentul de promovare la 100%.



Clasele

Total elevi

Note

7-8

8-9

9-10

I-IV

110

-

-

110

V-VIII

148

7

35

106

IX

169

8

41

89

X

159

7

53

99

XI

177

1


110

XII

187

3

37

147


 


Clasele

Nr.total de absente

Motivate

Nemotivate

IX

1982

1336

646

X

2514

1552

962

XI

3191

1851

1340

XII

4625

2887

1738



Clasele cu cele mai multe absențe:

bullet

clasa IX B 540 absențe din care 404 – motivate, 136 – nemotivate,

bullet

clasa XII C



Clasele cu cele mai puține absențe:

bullet

clasa IX E 206 absențe din care 121 – motivate, 85 – nemotivate,

bullet

clasa XI B

Corigenți:

bullet

2 la disciplina chimie (clasele XC si XF)

bullet

1 la disciplina matematică (clasele XIA)



Burse acordate în anul școlar 2006 – 2007:

bullet

de merit 36

bullet

de studiu 27

bullet

sociale 10

bullet

Revoluție 2

bullet

boală 3

bullet

performanță sportivă 1

bullet

Republica Moldova 1

bullet

Performanță olimpică 1


EXAMENE NAȚIONALE


Rezultatele Testelor Naționale:

 

Nr.elevi

6 – 6.99

7 – 7.99

8 – 8.99

9 - 10

42

3

7

10

22


Rezultatele examenului de Bacalaureat:

 

Nr.elevi

6 – 6.99

7 – 7.99

8 – 8.99

9 - 10

187

-

10

72

115



REZULTATELE EXAMENULUI DE ATESTAT PROFESIONAL


bullet

Limba Engleză:

bullet

76 elevi – nota 10

bullet

Limba Franceză:

bullet

9 elevi – nota 10

bullet

4 elevi – nota 9,50

bullet

Informatică:

bullet

90 elevi – nota 10

bullet

2 elevi - nota 9,50


Echipa managerială a școlii s-a preocupat de asigurarea unei încadrări cu personal didactic corespunzător planului de scolarizare astfel că au fost 68 cadre didactice titulare (gradul I -35, gradul II -7, Definitiv – 5, debutanți – 3, institutori – 3, plata cu ora – 14).

 

        

 

Pe grupe de vârstă situația a fost:

bullet

peste 50 ani – 30 persoane,

bullet

40 – 49 ani – 12

bullet

30 – 39 ani – 18

bullet

Sub 30 ani – 8

 

Personal didactic auxiliar – 15 persoane; personal nedidactic – 18 persoane.

Activitatea managerială a avut ca priorități: proiectarea activității, eficientizarea funcțională a procesului instructiv-educativ, coordonarea directă sau prin delegare responsabilă a unor activități, promovarea lucrului în echipă bazat pe implicare, angajare și responsabilizare.

În acest sens s-a urmărit abordarea ideii de schimbare, ca o necesitate interioară, individuală, organizațională. S-a dorit coordonarea mijlocită și nemijlocită a proiectelor, promovate de politicile educaționale și a Comisiilor de lucru ale liceului care valorizează domeniile funcționale de intervenție (managerială, curriculum, resurse umane, financiare și materiale, parteneriat comunitar etc.). Un obiectiv foarte important a fost organizarea, monitorizarea și evaluarea simulărilor pentru examenele naționale și concursuri (elevi, profesori). Sprijinul și consilierea acordate profesorilor, elevilor, părinților din liceul nostru pentru implementarea conceptului de calitate în educație s-a concretizat în organizarea de activități cu specific. S-a dorit și s-au elaborat proiecte locale care să vizeze multiplicarea experienței pozitive și a experienței de bună practică în managementul instituțional. Crearea condițiilor optime de siguranță și calitate a muncii pentru elevi și profesori a fost preocuparea de bază a activității manageriale.

Desfășurarea procesului de învățământ s-a făcut pe baza planurilor de învățământ și a programelor școlare aprobate de Ministerule Educației, Cercetării și Tineretului.

Absolvenții liceului constituie o sursă importantă de candidați pentru învățământul universitar și postliceal, dar si pentru învățământul universitar și postliceal, dar și pentru piața muncii.

 

 

 

 

ANALIZA SWOT – RESURSE UMANE

Puncte tari:

bullet

Cadre didactice calificate titulare,

bullet

Număr mare de cadre didactice participante la cursuri de perfecționare

bullet

Personal didactic și nedidactic motivat pe formarea continuă

bullet

Consilier școlar titular

bullet

Elevi cu rezultate bune și foarte bune la olimpiadele-concursurile școlare

bullet

Elevi fără probleme majore de disciplină

bullet

Asistență medicală cu program zilnic în unitate

bullet

Asigurarea continuității în procesul de încadrare pentru elevii de liceu care au parcurs ciclul primar și gimnazial aici

bullet

Formarea și educarea elevilor începând cu ciclul primar

Punte slabe:

bullet

Inițiativa unității școlare în titularizarea cadrelor didactice

bullet

Folosirea și promovarea tehnologiei informației de către tot personalul didactic

bullet

Implicarea familiei în viața școlii și a comunității

Oportunități:

bullet

Colaborarea cadrelor didactice cu Universitatea București, U.P.B, A.S.E., Facultatea de Construcții, Academia de Teatru și Film

bullet

Dezvoltarea de parteneriate cu asociații care dispun de psihologi și medici, instituții pe problemele adolescenților,

bullet

Atitudine de respect și apreciere a comunității față de cadre de prestigiu ale școlii,

bullet

Varietatea de cursuri de perfecționare și formare continuă oferite de C.C.D,

bullet

Atragerea elevilor cu potențial intelectual deosebit

bullet

Colaborarea familiei cu școala


Amenințări:

bullet

Pensionarea cadrelor didactice cu experiență,

bullet

Plecarea cadrelor didactice către domenii bine remunerate

bullet

Lipsa unui cadru legislativ care să stimuleze formarea profesională

bullet

Lipsa facilităților oferite de comunitate cadrelor didactice tinere pentru rezolvarea situațiilor deosebite.



ANALIZA SWOT – RESURSE MATERIALE


Puncte tari:

bullet

Cădirea școlii a fost consolidata – 27 săli de clasă

bullet

4 cabinete – informatică, cabinet de lb.franceză, cabinet de lb.engleză

bullet

3 laboratoare (biologie, chimie, fizică)

bullet

Sală de sport cu centrală proprie

bullet

Cabinet de medicină generală

bullet

Cabinet de consiliere

bullet

Mijloace audio-video uzuale (tv, video, copiatoare, videoproiectoare, camere de luat vederi )

bullet

Imprimante, fax

bullet

Mobilier nou în toate laboratoarele și în 2 săli de clasă

bullet

Racord la rețeaua Internet

bullet

Biblioteca

bullet

Cabinetul de muzică

Punte slabe:

bullet

Dotarea laboratoarelor cu mijloace de învățământ uzate fizic

bullet

Număr insuficient de calculatoare în cabinete și laboratoare

bullet

Deficiențe în relaționarea diriginților cu părinții și comunitatea locală pentru dezvoltarea bazei materiale a claselor


Oportunități:

bullet

Dotarea laboratoarelor cu mijloace de învățământ

bullet

Achiziționarea de mobilier pentru laboratoarele de biologie și fizică

bullet

Achiziționarea de calculatoare pentru cabinetul de informatică

bullet

Înființarea cabinetului de consiliere școlară

bullet

Dezvoltarea unor relații de parteneriat cu firme din țară/străinătate pentru obținerea de dotări și echipamente


Amenințări:

bullet

Lipsa sălilor de clasă pentru fiecare colectiv de elevi.

bullet

Degradarea mobilierului școlar




ANALIZA SWOT – RESURSE FINANCIARE


Puncte tari:

bullet

Finațare de la buget

bullet

Venituri proprii

bullet

Programe naționale și internaționale

bullet

Autofinanțare prin închiriere de spații

bullet

Cheltuirea eficientă a resurselor bugetare

Punte slabe:

bullet

Resurse financiare insuficiente pentru reabilitarea clădirii internatului și a sălii de sport

bullet

Lipsa fondurilor financiare pentru modernizarea bazei materiale și achiziționării de material didactic

bullet

Existența unui mic număr de persoane care să acceseze proiectele cufinanțare exernă

Oportunități:

bullet

Realizarea de programe / proiecte naționale și internaționale

bullet

Contribuții ale părinților prin atragerea de sponsori, pentru achiziționarea de mijloace de învățământ

bullet

Valorificarea veniturilor extrabugetare în dotarea cabinetelor și laboratoarelor

bullet

Relaționarea școlii cu ONG-uri

Amenințări:

bullet

Fonduri finaciare insuficiente pentru achiziționarea materialului de curățenie, a consumabilelor și a materialului necesar efectuării reparațiilor curente

bullet

Inadaptabilitatea la noile forme de finanțare prevăzute de legislația în vigoare.


 



ANALIZA SWOT – RESURSE INFORMAȚIONALE


Puncte tari:

bullet

Plan cadru de dezvoltare

bullet

Curricula standarde ocupaționale

bullet

Programe școlare, manuale școlare

bullet

Documentație, legislație (Monitorul oficial, Tribuna Învățământului)

bullet

Conexiuni Internet

bullet

Bibliotecă

bullet

Numărul de calculatoare la nivelul unității de învățământ – 100

bullet

Centru E.C.D.L. (unde elevii și profesorii pot dobândi o calificare recunoscută internațional)

Punte slabe:

bullet

Lipsa calculatoarelor în fiecare spațiu de învățământ

bullet

Dificultăți în funcționarea internetului

bullet

Lacune informaționale în legislație

bullet

Folosirea internetului ca principal mijloc de documentare

Oportunități:

bullet

Conectare la internet a fiecarui calculator

bullet

Dorința personalului de a folosi calculatoare

bullet

Toate clasele din învățământul liceal au ca obiect de informatica


Amenințări:

bullet

Lipsa sălilor de clasă pentru fiecare colectiv de elevi.

bullet

Degradarea mobilierului școlar





ANALIZA SWOT – DEZVOLTARE RELAȚII COMUNITARE


Puncte tari:

bullet

Stabilirea unor relații eficiente, durabile cu autoritățile locale (Primărie, Prefectură, Poliție), agenții economici etc.

bullet

Structura activă și dinamică a unor membrii ai Comitetului de Părinți pe clasă/școală

bullet

Colaborarea liceului cu instituțiile de învățământ superior pentru stimularea continuării studiilor postliceale

bullet

Accesul școlii la programe europene ce promovează desfășurarea relațiilor de comunitare

bullet

Implicarea școlii în sensibilizarea și atragerea familiei

bullet

Organizarea unor activități extrașcolare diversificate în regim de parteneriat

Punte slabe:

bullet

Lacune ale mecanismelor de comunicare interinstituțională

bullet

Plecarea părinților la muncă în străinătate

bullet

Potențial economic diferit al familiei

bullet

Existența problemelor curente

bullet

Atitudinea nefavorabilă a elevilor/părinților față de școală

bullet

Neconcordanța resurselor de timp ale profesorilor / părinților


Oportunități:

bullet

Implicarea părinților în susținerea și promovarea intereselor școlii și rezolvarea sarcinilor educaționale

bullet

Sprijinul comunității în obținerea facilităților de procurare a echipamentelor: donații/sponsorizări pentru îmbogățirea bazei materiale

bullet

Folosirea abilităților de consiliere și orientare vocațională

bullet

Pregătirea categoriilor de resurse umane specifice (mediatori, negocieri).

Amenințări:

bullet

Lipsa de interes a părinților în raport cu educația și cu evoluția propriilor copii

bullet

Carențe comportamentale



ASPECTE / DIMENSIUNI CALITATIVE ALE ÎNVĂȚĂMÂNTULUI ÎN LICEUL TEORETIC „MIHAI EMINESCU”



Ținând seama de faptul că principalul obiectiv al educației îl reprezintă asigurarea accesului egal și sporit la educația de bază, precum și la educația pe tot parcursul vieții, al tuturor cetățenilor, indiferent de apartenența socială, etnică, de gen, confesiune sau zonă de rezidență, M.E.C.T. a generalizat efectiv învățământul de 10 clase, realizând baza de date privind toți copiii care trebuie cuprinși în învățământ obligatoriu, dezvoltând și extinzând mediatorul școlar, ca interfață între școală și societate.

În acest sens școala noastră a desfașurat manifestări culturale, educaționale, științifice pentru a atrage cât mai mulți elevi și părinți, respectiv comunitatea în procesul de creștere a calității fenomenului educațional.

Astfel, activitatea cercului „Bucuriile Copilăriei” s-a desfașurat în zilele de vineri după amiaza, oferind elevilor participanți cadrul plăcut și organizat de a-și petrece timpul liber. Membrii cercului au participat la Festivalul Național de Muzică Folk – „Toamna Baladelor”-noiembrie 2007 obținând 2 premii I la categoria interpretare și creație soliști. Interpreții grupului au participat cu un moment artistic pentru filmarea realizată de televiziunea Călărași I – în cadrul Clubului „Number 1”. Aceeași elevi ai cercului (grupul Fluturașii) au pregătit proiectul Comenius Lingvistic „Europa prin cântecul franco-românesc” desfașurat în decembrie 2006 în Rivery, Franța și aprilie 2007 la Călărași.

La Concursul Județean Antidrog – creație muzicală s-au obținut premiul I la gimnaziu și premiul II la liceu, iar la dezvelirea plăcii comemorative primită de liceul nostru ca recompensă a activității realizate în plan european aceeași elevi au pregătit un moment artistic.

Trei elevi, membrii ai cercului au participat la un program de pregătire în domeniul artistic, au realizat un montaj de versuri și clipuri muzicale și au participat la realizarea filmului „Pădurea Albastră” – cu sprijinul TVRM și al compozitorului Dumitru Lupu. Proiectul a avut finanțare de 70% din partea Direcției de Tineret Călărași.

Pe parcursul întregului an școlar 2006-2007 programul activităților extrașcolare a debutat cu organizarea „Balului Bobocilor”, al serilor distractive, de tipul „Valentine’s Day”, a spectacolului aniversar „1 Decembrie” și a continuat cu participarea la activități de voluntariat în colaborare cu Agenția Antidrog, cu întâlniri pe teme „Antidrog” cu reprezentanți ai Centrului Antidrog în cadrul orelor de dirigenție și în afara orelor de curs. Elevii și profesorii au organizat excursii tematice de orientare școlară și de agrement. S-au derulat activități comunitare, de voluntariat (plantare de puieți), curățenie în jurul școlii și în cartier. S-au desfășurat concursuri pe teme:”Protecția consumatorului”, „Mesajul meu antidrog” și ecologie unde elevii au obținut premii importante. Vizitele organizate la muzeu, participarea elevilor la Festivalul Internațional „Hora Mare” sunt alte activități ce întregesc tabloul larg al activităților extrașcolare. „Lupta împotriva violenței și a fumatului” a fost și rămâne temă de actualitate în dezbaterile cu elevii la orele de dirigenție cu alte ocazii, în colaborarea diriginților cu familia și psihopedagogul școlar rămâne o permanență în școala noastră. Și în anul școlar trecut s-au organizat „Ziua liceului”, „Serbarea Clopoțelului” și „Balul adolescenților” acțiuni care au mobilizat întregul personal al școlii.

Un alt obiectiv l-a constituit asigurarea creșterii calității învățământului preuniversitar, în conformitate cu Ordonanța de urgență a Guvernului României nr.75-12.07.2005 privind asigurarea calității educației. Astfel s-a constituit Comisia pentru evaluare și asigurarea calității - cea care trebuia să măsoare dobândirea de către elevi a cunoștințelor, competențelor și aptitudinilor necesare cunoașterii societății, în conformitate cu indicatorii de performanță stabiliți de ARACIP. De asemenea, au fost proiectate și promovate sisteme moderne de evaluare a cunoștințelor și competențelor elevilor, de natură să asigure stimularea competiției și creșterea pregătirii elevilor. S-au realizat activități cu caracter interactiv, utilizându-se ca metodă: demonstrația, proiectul, simularea.

Dezvoltarea sistemului de formare continuă a personalului didactic și a managementului școlar s-a realizat prin construirea unei baze de date privind portofoliile acestora. Cadrele didactice au urmat cursuri de formare continuă, urmărind creșterea performanțelor didactice și dezvoltarea în carieră, participând la cursurile de perfecționare ale CCD, susținute de S.Cristea, O.Pâinișoară, E.Rafailă și S.Oprea în perioada decembrie 2006 – aprilie 2007.

Un alt obiectiv de care s-a ținut seama a fost reorganizarea rolurilor, a competențelor și a responsabilităților autorității locale și centrale în luarea deciziilor și alocarea resurselor necesare procesului de învățământ. Astfel, au fost respectate cu strictețe prevederile legale în privința colaborării cu autoritățile publice, centrale și locale, în luarea deciziilor privind alocarea resurselor.

S-au elaborat în acest sens proiecte de investiții, bugete de venituri și cheltuieli ale școlii noastre iar un reprezentant al autorității locale a făcut parte din Consiliul de Administrație.

De asemenea, am asigurat compatibilizarea sistemului de învățământ din școala noastră cu sisteme europene de educație și stimularea creșterii cooperării europene - prin participarea la proiectele educative, comunicări, simpozioane, realizând cd audio, filmări, excursii de documentare.

Analizând activitatea comisiilor metodice pe arii curriculare, constatăm că fiecare comisie sau grup de lucur și-a parcurs în mare parte calendarul acțiunilor propuse.

Astfel catedra de limba și literatura română și-a propus și realizat respectarea programei și a planificării, folosirea calculatorului la ore, obișnuirea elevilor – la limba latină de a crea slide-uri, pregătirea elevilor pentru participarea la olimpiade și efectuarea de ore suplimentare de pregătire pentru examenele finale (testele naționale, bacalureat); activitatea demonstrativă (modalități moderne de lucru în lumina noilor programe). Rezultatul participării la concursuri și olimpiade școlare s-au materializat în două medalii de argint la Concursul „Ion Barbu – Dan Barbilian”, 2 premii III, 2 mențiuni - la același concurs, iar la faza județeană, 1 premiu I, 3 premii II, 1 premiu III, 3 mențiuni. Au fost coordonate lucrări pentru sesiunea de comunicări științifice și participări la proiectul „Brâncuși 2007” precum și locul I câștigat de revista „Stirax” la faza județeană.

Profesorii comisiei de limbi moderne au desfășurat activitatea instructiv-educativă atât în școală cât și la nivel județean. Toți profesorii au participat la cursul de perfecționare pedagogică. Au fost elaborate programe de oferte pentru CDS, au fost alcătuite subiecte pentru olimpiadă (faza pe școală și faza locală), pentru proba de verificare a cunoștințelor de limbi moderne, clasa a IX-a, au coordonat activitățile de redactare și susținere a lucrărilor pentru atestatul de competență lingvistică (clasa a XII-a).

Procentul de promovabilitate la examenul de bac a fost de 100%, mediile la proba orală situându-se între 9 și 10, iar la scris pentru clasa bilingvă între 7 și 9,80 lucru datorat abordării integrale a celor 100 variante de subiecte și a simulării la proba orală. Profesorii catedrei au pregătit elevi pentru olimpiadele școlare la nivel de școală, municipiu, județ și fază națională. Rezultatele obținute: la faza județeană – 2 premii I, 2 premii II și o mențiune, iar la faza națională o mențiune.

Activitatea profesorilor se completează cu participări la sesiunea de comunicări științifice unde s-a obținut premiul I și premiu special (lb.Engleză), premiul II, III și special (lb.Franceză), iar la concursurile „Cangurul lingvist” și „Winners” - premiul I.

În calitate de mentori profesori din catedră au coordonat practica pedagogică a unor studenți, iar aproximativ 30 elevi ai liceului au obținut certificat de competență lingvistică „Cambridge”.

Colectivul de profesori din aria curriculară matematica-informatică s-a preocupat de proiectarea și realizarea obiectivelor propuse, prin pregătirea elevilor din clasele terminale pentru susținerea examenelor naționale și participarea la concursuri și olimpiade școlare. Rezultatele obținute s-au materializat în o medalie de aur, două de argint și una de bronz la Concursul „Ion Barbu – Dan Barbilian” și 13 mențiuni – iar la olimpiada de matematică, faza județeană: 2 premii I, 2 premii II și 2 mențiuni. La disciplina informatică la olimpiada județeană s-au obținut 2 premii I și o mențiune. Rezultatele la atestatele profesionale de informatică au fost foarte bune mediile elevilor absolvenți situându-se între 9.40 și 10.00. Douăzeci dintre absolvenții noștri au obținut anul trecut permisul ECDL aceasta adăugând încă o oportunitate la palmaresul lor profesional (liceul este centru de testare ECDL).

Ca profesori metodiști au continuat activitatea la nivel județean, la cererea I.S.J.

În cadrul ariei curriculare științele naturii și educație fizică, profesorii s-au întâlnit pe grupe de lucru stabilindu-și obiective specifice disciplinei. Au parcurs ritmic programa școlară, efectuând experimentele prevăzute în funcție de dotarea cabinetelor și laboratoarelor, iar acolo unde a fost cazul s-au folosit calculatorul și videoproiectorul. S-a asigurat o notare ritmică, s-au pregătit elevi pentru concursurile școlare. În cadrul cercurilor pedagogice s-au susținut lecții demonstrative. La olimpiada de biologie, faza județeană s-au obținut 1 premiu I, 1 premiu II și 1 premiu III, iar eleva Barbu Mariana a obținut medalia de argint – faza internațională. Profesorii de biologie au coordonat activitățile elevilor la proiectul „Eco-școala” 3 premii (I,II,III) și un loc III la concursul național „Științele Pământului” – faza județeană și participare la faza națională.

Principalele obiective stabilite la nivelul comisiei metodice „Om și societate - arte” s-au concretizat în personalizarea ofertei educaționale, monitorizarea elaborării proiectării didactice, creșterea eficienței activităților didactice, utilizarea de strategii activ-participative, susținerea testelor predictive și interpretarea rezultatelor.

În cadrul comisiei s-au valorizat experiențele pozitive, s-au susținut activitățile formative, s-a participat la programe de perfecționare individuale și colective. Datorită realizării unui program susținut de pregătire suplimentară a elevilor pentru examenele naționale s-au obținut medii de peste 8,50 la examenul de bacalaureat. Activitatea comisiei a fost completată cu susținerea de materiale, referate și dezbateri pe teme de interes comun.

Comisia învățătorilor. Analiza activității metodice a învățătorilor din școala noastră, scoate în evidență o paletă largă de acțiuni întreprinse, atât la nivel de școală cât și în cadrul Cercului pedagogic județean. S-au susținut lecții demonstrative (matematică, abilități practice, educație muzicală) ce au pus în valoare talentul și dăruirea doamnelor învățătoare și existența unor strategii de lucru specifice colectivelor de elevi.

Copiii din clasele I-IV au participat la concursuri județene, interjudețene și naționale obținând foarte multe premii și mențiuni:

bullet

Concursul național „Olimpicii cunoașterii” – 34 premii I (pe clase),

bullet

Concursul Winwrs – 10 premii I,

bullet

Micul matematician” – 21 premii I,

bullet

Concursul național „Zâmbiți, vă rog!” – 9 premii I,

bullet

Concursul interjudețean de matematică „Sfântul Andrei” – 3 premii I,

bullet

Concursul „Împreună pentru un mediu curat” – 2 premii I,

bullet

Concursul „Kangourou” – premiul I pe țară,

bullet

Concursul național de creație literară, Giurgiu – 1 premiu I.

Activitatea școlară a fost completată prin desfășurarea de proiecte educaționale „Vizităm, geogragie învățăm”, „Să ne cunoaștem țara” prin participarea alături de elevi, la activitățile educative desfașurate de liceul nostru („1 Decembrie”, „8 Martie”, „Ziua liceului”, „Ziua absolventului” etc).

Activitatea în cadrul programului de asistență psihopedagogică s-a desfășurat atât prin consiliere individuală, cât și de grup,

pentru elevi, părinți, cadre didactice.

Făcând parte din echipa care a realizat și câștigat proiectul „Comunicarea interpersonală, de la necesitate la artă”, psihologul școlii a realizat un argument bine fundamentat, ceea ce a făcut să devină funcțional.

S-a lucrat în parteneriat cu CJAP, CPECA, Direcția de Asistență Socială și Protecție a Copilului în derularea unor acțiuni antitutun, antidrog, antialcool. Există la nivelul liceului un grup de elevi voluntari care s-au implicat activ în toate acțiunile chiar li pe timpul vacanței de vară.

Alte obiective importante ale activității de consiliere au fost evaluarea și monitorizarea elevilor cu risc comportamental, dezamorsarea conflictelor care s-au declanșat în școală.

S-a participat la ore de dirigenție prin susținerea de lecții cât și prin elaborarea și distribuirea de materiale informative necesare diriginților, insistându-se pe teme precum: autocunoașterea, învățarea școlară, dezvoltarea personală, creativitate, comunicare interpersonală, prevenirea și combaterea violenței în mediul școlar.

Prin toate activitățile instructiv-educative și cele specifice, s-a pus accentul pe formarea culturii generale, a unor aptitudini și atitudini specifice situațiilor concrete de aplicare a celor învățate, acordându-se o mai mare libertate de acțiune celui care învață.

Pentru anul școlar 2007-2008 ne propunem:

bullet

reparație capitală internat,

bullet

cunfecționarea unui gard la strada principală,

bullet

finalizarea reabilitării cantinei,

bullet

continuarea dotării cabinetelor de biologie, fizică, chimie,

bullet

modernizarea cabinetului de chimie, a cancelariei, secretariatului, contabilității,

bullet

înființarea unui punct de documentare în școală,

bullet

amenajarea și personalizarea holurilor liceului,

bullet

amenajarea intrării în școală,

bullet

funcționarea sistemului de securitate a liceului,

bullet

înlocuirea ferestrelor de lemn cu unele de PVC în școală,

bullet

înființarea stației de amplificare a școlii,

bullet

achiziționarea de jaluzele pentru cabinete și laboratoare,

bullet

modernizarea și dotarea cabinetelor de limba franceză și limba engleză,

bullet

reamenajarea unui laborator de informatică mare în locul celor 2 laboratoare mici,

bullet

achiziționarea de table, scaune, mese pentru cabinete și clasele primare.